Bestilling og levering

Handelsbetingelser for dolle.dk

Du kan handle hos os alle tider af døgnet. Vi har åben i vores support og rådgivning mandag-torsdag: 8.30-16.00 og fredag til kl. 15.00.

Du kan handle på www.dolle.dk med følgende kort: Dankort, Mastercard eller VISA-Kort. Produkterne på webshoppen kan kun købes og leveres i Danmark ekskl. Færøerne og Grønland.

Der pålægges ikke transaktionsgebyr ved betaling på www.dolle.dk.                                                                          

Når du bestiller på www.dolle.dk, modtager du en ordrebekræftelse, på det du køber. Denne ordrebekræftelse skal du gemme, idet den kan være relevant i forbindelse med ombytning, fortrydelse eller reklamation. 

DOLLE NORDIC webshop benytter DIBS som betalingssystem og har indløsningsaftale med Teller. Al kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. 

Betalingsbeløbet bliver først trukket, når varerne sendes fra DOLLE NORDIC A/S.

 

Priser

Alle priser er inklusiv 25 % moms og danske kroner (DKK). Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser ekskl. Grønland og Færøerne.

Fragt

Alle varer over 30 kg sendes med Danske fragtmænd. Vi har en standard fragt på alle leveringer: 350,- kr til hele Danmark (undtaget Bornholm og ikke brofaste øer).

Levering

Levering sker med Danske Fragtmænd. Leveringstiden er 3-6 dage fra bestillingsdato, medmindre andet er oplyst ved produktet. Vi leverer i hele landet excl. Grønland og Færøerne. Ønsker du leveret til Grønland eller Færøerne kontakt e-com@dolle.dk.

Ved bestilling kan du sige ja til, at varen må stilles. Hvis du ikke siger ja, skal du selv betale fragtmanden for genlevering. Du kan også ringe eller skrive til os på 99 53 53 53 eller e-com@dolle.dk. Så kan vi aftale med fragtmanden, hvornår de må leveres.

Der kan ikke hentes varer direkte hos DOLLE NORDIC A/S.

Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer, prisfejl og udgåede eller udsolgte varer.

I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen.

Der kan ikke leveres i weekenden eller på helligdage.

Dolle.dk leverer ikke til udlandet.

 

Fortrydelses- og returret

Ønsker du at returnere varen, SKAL du kontakte DOLLE NORDIC før returnering på 99 53 53 53 eller  e-com@dolle.dk

Hos os får du en returlabel og vi gennemgår returforsendelsen sammen. Nedenstående link Fortrydelses & reklamationsblanketten udfyldes herefter og lægges ved varen. Ved reklamationen skal du vedhæfte billeder.

LINK: Fortrydelses & reklamationsblanket

Ifølge dansk lov har du ret til at fortryde og returnere dit køb senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os. Hvis varen er blevet brugt – kan den alligevel returneres under fortrydelsesfristen.

Fortrydelsesfristen løber fra den dag varen er modtaget.

Værdiforringelsen af den brugte vare fastsættes efter, hvad forretningen kan få for den i et videre salg. Forbrugeren skal dog betale for en værdiforringelse som følge af brug, eller for den del af produktet/tjenesteydelsen, der er leveret.

Hvis det er muligt, skal du returnere varen i forsendelse emballage sammen med en kopi af din ordrebekræftelse og den udfyldte Fortrydelses & reklamationsblanket.

Du skal selv betale for at sende varen retur. Hvis varen opfylder kravene om fortrydelses- og returret, vil du få dine penge tilbage efter, at vi har modtaget varen. Det beløb, som du får refunderet er såvel betalingen for den pågældende vare samt eventuelle leveringsomkostninger. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto.

Du kan ikke længere blot fortryde ved passivitet. Det betyder med andre ord, at du ikke kan fortryde ved blot at nægte modtagelse eller manglende afhentning ved udleveringsstedet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten eller evt. returnering af varer skal ske til DOLLE NORDIC på tlf: 99 53 53 53 eller e-com@dolle.dk før evt. returnering.

 

Reklamationsret

Som privat forbruger har du 2 års reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du inden for 2 år kan påberåbe dig fejl og mangler. DOLLE NORDIC afgør om varen kan repareres, ombyttes, om pengene gives tilbage eller om der skal gives et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi forbeholder os ret til at analysere varen.

Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne vare skal påberåbes inden for rimelig tid efter, at de er konstateret. Tjek altid dit produkt for udvendige transportskader ved modtagelsen. På den måde kan vi reklamere til transportøren.

Reklamationer indenfor 1 måneder efter, at manglen er opdaget, vil være en rettig reklamation. 

Udfyld DOLLE NORDIC Fortrydelses & reklamationsblanket 

Medsend gerne ordrebekræftelsen, eller oplys os dit fulde navn, kontaktdetaljer, samt ordrenummer og varen der reklameres over. Returnerer du varer til os - så skriv til os først på e-com@dolle.dk eller tlf: 99 53 53 53.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Tag evt. et foto af din returforsendelse, således billederne kan benyttes som dokumentation ved aflevering til transportøren i tilfælde af der sker en skade under returforsendelsen. Manglende eller mangelfuld emballage kan i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes, og dermed træder fortrydelsesretten for brugte varer i kraft.

Reparation og genlevering

Viser varen sig at være med fejl eller mangler, påtager DOLLE NORDIC A/S sig at udbedre det inden for rimelig tid.

Er det ikke muligt, eller hvis vi ikke vurderer det hensigtsmæssigt, påtager DOLLE NORDIC A/S sig at levere en ny fejlfri vare. DOLLE NORDIC A/S refunderer eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen. Er det ikke muligt, refunderer købesummen til dig.

DOLLE NORDIC A/S kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader.

Alle aftaler på dolle.dk er indgået på dansk og efter dansk ret og almindelige købe- og aftaleretlige regler. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven. Evt. twister afgøres af danske domstole.

 

Ansvarsfraskrivelse og forbehold

DOLLE NORDIC A/S tager forbehold for trykfejl i både priser og varebeskrivelse, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder.

 

Force majeure

Dolle.dk kan ikke holdes ansvarlig for ekstreme situationer, som krig, strejke eller en naturkatastrofe som umuliggør at kontrakten bliver udført. 

 

Behandling af personoplyninger se vores Fortrolighedspolitik